Na okł.: Wajda, Konwicki, Coppola : gatunki literackie, adaptacje, recenzje : Szekspir, mit arturiański, polska szkoła filmowa : wydanie specjalne. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Alicja Helman i Jacek Ostaszewski podjęli próbę uporządkowania i omówienia wszystkich liczących się teorii filmu. A było ich niemało, bowiem na przestrzeni ubiegłego stulecia naturze "siódmej sztuki" przyglądano się z wszelkich możliwych punktów widzenia, m.in. lingwistyki, antropologii, psychologii oraz ideologii, jak również łączono badania nad filmem z najrozmaitszymi kierunkami myśli humanistycznej. Autorzy nie tylko streszczają klasyczne koncepcje, ale i pokazują, jak zmieniało się podejście teoretyków do przedmiotu ich badań: od początkowego zainteresowania techniką, przez debatę na temat funkcji estetycznych kina, po bardziej współczesne ujmowanie filmu w kategoriach semiotycznych lub w kontekście kultury audiowizualnej. Jednocześnie książka jest opisem ciekawego fenomenu - utopijnej wiary w możliwość znalezienia jednej, uniwersalnej teorii filmu.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jeśli to fiolet, ktoś umrze : teoria koloru w filmie "Teoria koloru w filmie " Tyt. oryg.: "If it`s purple someone`s gonna die : the power of color in visual storytelling,".
Czy kolor może zabić..? Jak działa na nasze zmysły? Jak wykorzystują go reżyserzy, operatorzy i scenografowie, by skłonić widzów do przeżywania emocji? Refleksje spisane przez autora po serii zajęć ze studentami są wspaniałym wstępem do dyskusji o tworzeniu obrazu filmowego. Przydatne zarówno dla filmowców, adeptów tej sztuki, jak i widzów, kochających wibrujący barwami ekran w Sali kinowej
UWAGI:
Filmogr. s. XVII. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka Siegfrieda Kracauera to jedna z najważniejszych prac z zakresu teorii filmu. Wywarła ogromny wpływ na rozwój tzw. realistycznej teorii filmu, stanowiąc jej doskonały przykład, odznaczający się wyjątkową klarownością, systematycznością i precyzją w logice argumentacji. Z punktu widzenia historii myśli filmowej jest również jedną z nielicznych prób całościowego spojrzenia na kino i zinterpretowania jego miejsca w kulturze XX wieku.
UWAGI:
Bibliogr. s. 373-381.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni